Świąteczne inspiracje czyli święta DIY w pigułce :)

Grudzień to taki trochę zwariowany miesiąc - ze wszystkich w roku mija mi najszybciej...a teraz kiedy Helenka poszła do przedszkola doszło jeszcze kilka grudniowych atrakcji. W tym całym szaleństwie przygotowania świąteczne warto rozpocząć jak najwcześniej. Stąd już teraz wrzucam dla Was podsumowanie pomysłów na Świąteczne DIY. Trochę się tego uzbierało - mam nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie! 

Zacznijmy od dekoracji:


Jelonek z kartonu to moje zeszłoroczne odkrycie. Wystarczy ściągnąć wzór w PDFie ( STĄD ), wyciąć elementy z kartonu - ja dodałam od siebie czerwony nosek z filcu i podkładkę. Poszczególne elementy kleimy klejem na gorąco - chociaż myślę, że jeśli nie posiadacie sprzętu do klejenia na gorąco to wystarczy zrobić mniejsze (bardziej ścisłe) otwory i użyć zwykłego kleju do kartonu.
TUTAJ link do tutriala po ang.


Zwykły słoik, czerwona świeczka, sól gruboziarnista ,zielona roślinka i świecznik gotowy :)


Wszystkie stroiki w domu zawsze robię sama - na szczęscie w ogródku mamy sporo iglastych roślinek :) 


Poduszki ze świątecznymi motywami i kolorami dodają nastroju i przytulności. Swoje poduszki uszyłam z koszuli w kratę, koszuli w paski i najtańszego materiału czyli surówki (ok 8zł/1mb). Nadruk na poduszce zrobiłam za pomocą papieru termotransferowego. Arkusz A4 to koszt ok. 3zł. Drukujemy odbicie lustrzane grafiki i za pomocą żelazka nanosimy nadruk na tkaninę. Nie spiera się, ale jest dość delikatny - na sezonowe poduszki się nada :). 
Przygotowałam dla Was dwie grafiki do samodzielnego wydrukowania (już w odbiciu lustrzanym). Po kliknięciu w zdjęcie przekieruje Was do pliku.




Filcowe ozdoby choinkowe. Mają już kilka lat, ale trzymają się całkiem dobrze:). Więcej o nich w TYM  poście.  Bardzo proste w zrobieniu - mogą być wspaniałą okazją do wspólnego rodzinnego przygotowywania ozdób świątecznych. 
Mamy też choinkowe ozdoby z masy solnej - do ich tworzenia również możemy zaangażować całą rodzinę :). 


 Poszewka ze swetra (post o niej TUTAJ). Wygląda przytulnie, jest miękka i ciepła :) Wystarczy dorwać stary sweter, poobcinać co niepotrzebne, naszyć filcowe listki, kilka koralików i gotowe!


Tyle w temacie ozdób - tak naprawdę mogłabym wkleić tu masę internetowych inspiracji, które aż się proszą o wykonanie, ale myślę, że teraz każdy przeszukiwanie internetów ma w małym paluszku - ja niezmiennie polecam www.pinterest.com  - to jest prawdziwa kopania inspiracji!

Przejdźmy do kolejnej porcji martolowych świątecznych DIY - tym razem coś na ząb - świąteczny ząb oczywiście ;)!


Pierniczki. Czy jest coś bardziej świątecznego? Co roku pieczemy je w gronie przyjaciół i rodziny. Ozdabiamy i chowamy z nadzieją że dotrwają do Świąt....chyba ani razu nam to nie wyszło ;) 
Na blogu dwa przepisy - oba polecam! 
Można je znaleźć TU i TU.


Syrop piernikowy do kawy. Pyyyszota - również nasza coroczna tradycja. Jest też idealnym pomysłem na prezent dla kawosza. TUTAJ  przepis. 

Domowa gorąca czekolada. Idealna na prezent! Pyszna i łatwa w przygotowaniu z pewnością ucieszy niejednego łasucha. TUTAJ przepis. 

Cynamonowe ciasteczka - przy ich pieczeniu w całym domu unosi się zapach cynamonu. Do zimowej kawy - idealne. Przepis TU.

I tyle :) Pozostaje mi życzyć Wam dużo czasu na przygotowanie zaczarowanych Świąt!




5 komentarzy:

  1. Syrop piernikowy to bardzo fajny pomysł do kawy. Ja tez robię syropy do herbaty. Lubię zwykłą czarną, fajną herbatę np. z teekanne i do tego własnej roboty syrop np. malinkowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaden kupny syrop nie zastąpi tych domowych - ani w smaku ani we właściwościach :) Domowe wyroby są najlepsze! Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Fajne, bardzo mi się podobają takie własnoręcznie robione prezenty na święta. Ja ostatnio sprawiłam swojej mamie takie coś: http://welnabawelna.pl/wloczka-drops-alpaca-boucle-alpaka-z-welna

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietne pomysly, na pewno z któregoś skorzystam w tym roku!
    Zapraszam do mnie❤

    OdpowiedzUsuń