Jaglane ciastka czyli coś zdrowego dla każdego :)

O wspaniałych właściwościach kaszy jaglanej słyszę już od jakiegoś czasu (kasze teraz ewidentnie przechodzą swój renesans) i tak jak z kaszą gryczaną nie mam najmniejszego problemu, to kasza jaglana niestety do mnie nie przemawia... ani na słodko ani nijak inaczej.
Helena moja na szczęście nie odmawia kaszy jaglanej z przetartymi owocami i wygląda na to, że nawet jej smakuje. Szperając w internecie natknęłam się na ciastka jaglane, stwierdziłam że spróbujemy, to może i ja polubię tą żółtą breję;). Ponieważ w każdym przepisie coś mi nie pasowało,połączyłam kilka w jeden i upiekłam swoje ciastka. Szczerze przyznam, że wyszły smaczne i w takiej postaci spokojnie mogę tą kaszę zajadać! Od razu uprzedzam, że jeśli spodziewacie się chrupiących, pszennych ciastek to się zawiedziecie - kasza sama w sobie jest dość wilgotna, więc i ciastka w środku są lekko mokre...Idealnie nadają się do pracy na drugie śniadanie lub jako szybka przekąska np. na spacerze z dzieckiem, ponieważ są naprawdę sycące!
Helenka za nimi przepada, a mój mąż stwierdził, że jak na coś tak zdrowego są wyjątkowo smaczne - także szczerze polecam;)!

Składniki:
- 1,5 szklanki ugotowanej, ostudzonej  kaszy jaglanej (ugotowałam pół na pół w wodzie z mlekiem - dzięki temu kasza nie jest gorzka)
- 50 g rozpuszczonego i ostudzonego masła,
- 2 łyżki płynnego miodu,
- 3 łyżki brązowego cukru (myślę, że spokojnie cukier można zastąpić rozgniecionym, słodkim bananem jeśli nie chcemy dodawać cukru)
- 1 jajko,
- 1/2 szklanki mąki żytniej, (można użyć kukurydzianej dla bezglutenowców)
- pół szklanki zblenderowanych płatków owsianych (można dodać w całości)
- 1/3 szklanki rodzynek lub suszonej żurawiny (ja pokroiłam je na małe kawałeczki żeby Helenka się nie zakrztusiła przy jedzeniu)
- 1/3 szklanki orzechów lub słonecznika
- pół łyżeczki proszku do pieczenia,

Przygotowanie:
W misce mieszamy masło, miód, cukier i jajko. Dokładnie mieszamy. Dodajemy ugotowaną i ostudzoną kaszę, mąkę z proszkiem do pieczenia i dodatki. Mieszamy.
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia nakładamy porcje ciasta łyżeczką i formujemy ciastka.
Pieczemy ok. 17 minut. Studzimy na kratce.
Smacznego i zdrowego! :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz